|
2012. január 19. csütörtök, 11:46 |
|
Hiába a gyógyászati újdonságok, az újabb és újabb táplálkozási divatok, a lábadozó betegek táplálása nem sokat változott az elmúlt évszázadok során: az egyik kedvelt "gyógyír" a mai napig a leves. Az okokat vizsgálva egy amerikai tudós meglepő eredményre jutott: azt állítja, hogy a leves a bébiételekhez való hasonlóságának köszönheti lankadatlan népszerűségét. Az elmúlt évszázadok hatalmas változásokat hoztak a táplálkozás- és az orvostudományban, a lábadozó betegeknél alkalmazott diéta azonban rendkívüli állandóságot mutat - állapította meg Ken Albala, a kaliforniai University of the Pacific ételtörténésze, akinek ereményeiről a BBC hírportálja közölt cikket.
|
|
2012. január 19. csütörtök, 11:41 |
|
A vese fontos méregtelenítő szervünk, az általa kiválasztott méreganyagok a vizelettel távoznak a szervezetből. Veséink munkájára egy életen át szükségünk van, hiszen a felhalmozódó méreganyagok nemcsak a vesét és hólyagot, hanem ízületeinket és egész szervezetünket károsítják. Segítsük hát vesénk munkáját gyógynövényekkel! Veseműködést szabályozó gyógynövényeink egyike a mezei zsurló. Fő hatásterülete a vesetisztítás és ezen keresztül a vizelethajtás. A benne lévő kovasavat a vese csak hosszú idő alatt tudja feldolgozni, ezért csak kúraszerűen fogyasszuk napi 1-2 csészével 6 hétig. Jobbnak tartom a kétnaponkénti 1-2 csésze tea fogyasztását, de a kúrát így is abba kell hagyni 6 hét múlva, mert ha tovább fogyasztják, véres lesz a vizeletük.
|
|
|
2011. december 23. péntek, 06:57 |
|
Rohanó, egyre nehezebben kezelhető, elviselhető világunkban folyamatosan küzdünk a stresszel, és főleg az idővel. Közben szinte teljesen elfelejtünk élni, örülni, kikapcsolódni, boldognak lenni. Közeleg az ünnep! Ne csak az ajándékokat és a bevásárló-listát tervezzük, hanem azt is, hogy fogunk az ünnepek során akár családi körben, akár egyedül pihenni, kikapcsolódni, regenerálódni! Rohannak a napok, évek, s közben sokat hallunk betegségekről, melyekről azt gondoljuk, velünk soha nem történhet meg, pedig szervezetünk csak a vele való törődést hálálja meg, az elhanyagolást megbünteti.
|
|
2011. november 01. kedd, 14:10 |
|
A Bristoli Egyetem kutatói laboratóriumi körülmények között olyan probiotikus baktériumot találtak, amely felhasználható gyulladásos bélbetegségek, köztük a Crohn betegség kezelésére. A angliai Bristoli Egyetem állatorvosi és orvosi karának munkatársai évek óta foglalkoznak probiotikumokkal. Az Egészségügyi Világszervezet meghatározása szerint a probiotikumok olyan mikroszkopikus méretű, élő szervezetek, amelyek megfelelő mennyiségben bejutva valamilyen magasabb rendű szervezetbe, kedvező egészségügyi hatást fejtenek ki. A tv-reklámokban legtöbbször szereplő probiotikumok a tejben élő lactobacillus és a bifidobacterium, amelyek a tejsavas baktériumok közé tartoznak. Azzal kapcsolatban már régóta vannak tapasztalatok, hogy a gyulladásos bélbetegségek probiotikumok hatására javulnak, de a kutatók ennek magyarázatát nem ismerték.
|
|
|
2011. november 16. szerda, 12:24 |
|
A krómot a sportolók, a testépítők, a II. típusú cukorbetegségben szenvedők és a fogyókúrázók, mint étrend-kiegészítő készítmények hatóanyagát már több mint húsz éve ismerik és használják szerte a világon. A króm egy esszenciális mikroelem, amely a glükóztolerancia-faktor alkotójaként fontos szerepet játszik a szénhidrát és a glükóz anyagcserében, a cukor biokémiai lebontásában. A króm-komplexek az inzulin hatásához hasonlóan segítenek bejuttatni a vércukrot a sejtekbe, s növelik azok inzulin iránti érzékenységét, ezáltal csökkenthetik a cukorbetegek inzulin-szükségletét. A króm mérsékli a szervezetben a káros vérzsírok (trigliceridek, LDL-koleszterin) szintjét, míg a hasznos HDL-koleszterin szintje emelkedik. Króm nélkül blokkolódik az inzulin működése, s a krómhiányos állapotban jelentősen ingadozó vércukorszint étvágynövelő hatású lehet, ami elhízáshoz vezet.
|
|
2011. november 01. kedd, 14:06 |
|
Az amerikai gyermekek egyharmada túlsúlyos vagy kövér és ez nem is csoda, mivel a gyorsétteremben a tizenévesek 80 százaléka sokkal kevesebbnek gondolja a tányérjába kerülő kalóriát, mint az oda helyezett ételek tényleges kalória tartalma. Jason Block és munkatársainak vizsgálati eredményei nagy feltűnést keltettek az elhízás kérdéseivel foglalkozó Obesity 2011 kongresszuson. A Harvard Egyetem munkacsoportja négy amerikai nagyváros tíz gyorséttermében az ifjú vásárlókat kérdezte meg. Valamennyi színhelyen háromszor jártak, így összesen 120 látogatást tettek az étteremláncokban. Megkérdezték 547 ifjú - átlagosan 16 éves - vendégtől, mit rendelt és mit gondol arról, hogy az általa kért ételek hány kalóriát jelentenek. Az ifjak rendelte ételek átlagos kalóriatartalma 746 volt, de a résztvevők 28 százaléka ezer kalóriánál többet kért magának. Ez nem meglepő, mert a megkérdezettek 30 százaléka legalább 500 kalóriával kevesebbnek gondolta az általa fogyasztott ételek kalóriaértékét. Az amerikai tizenéveseknek csupán 14 százaléka vette észre az étteremben található kalóriainformációt és még kevesebb - csak három százalék - nézte meg ezeket az adatokat, mielőtt ennivalóját megrendelte.
|
|
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 Következő > Utolsó >>
|
|
1. oldal / 8 |